Stillingsopslag museumsformidler

Museumsformidler til børne- og ungeundervisning

Skoletjenesten ved Vesthimmerlands Museum er i rivende udvikling med flere EU-projekter under Erasmus+ og UNESCO Verdensarv på ringborgen Aggersborg. Vi søger derfor en museumsformidler, som kan betjene de mange skoleklasser, der årligt besøger Vesthimmerlands Museum og Stenaldercenter Ertebølle, og som kan være med til at udvikle nye undervisningsforløb omkring Aggersborg.

Vi forventer, at du har minimum tre års erfaring med undervisning/formidling for børn fra 5-17 år. Du har interesse i, og lyst til, at udforske museet og det vesthimmerlandske kulturlandskab som eksterne læringsrum og ønsker at arbejde med inddragelsen af alle sanser. Du skal være nysgerrig på udvikling af nye undervisningsforløb for børn og sammen med børn.
Det er et fysisk krævende job, der forudsætter, at du er fleksibel i forhold til indhold, niveau, metoder og undervisningssted. Derfor kræver det også en vis robusthed at klare mange skift i løbet af en normaluge.

Vi kan tilbyde dig en spændende og utraditionel arbejdsplads med megen selvstyre og udviklingsmuligheder i et ukonventionelt miljø med engagerede, fagligt dedikerede kolleger.
Undervisningsfunktionen på museet blev etableret i 2011 og afvikler flere hundrede undervisningsforløb om året, derudover turistforløb, temadage og netværksdage i Skoletjenestenetværket. Pædagogisk og didaktisk arbejdes med et bredt spektrum af metoder, der skal give eleverne involverende og oplevelsesrelaterede læringstilgange.

Stillingen er på 30 timer og i først omgang tidsbegrænset fra 1. januar 2024 til 31. december 2025 med efterfølgende mulighed for forlængelse og øget timetal i henhold til nye projektbevillinger.
Løn efter aftale. Mulighed for kørsel i egen bil er nødvendig.

Vesthimmerlands Museum er et statsanerkendt museum for arkæologi og nyere tids kulturhistorie med Vesthimmerland som geografisk ansvarsområde. Museet har p.t. 17 ansatte og et stort antal frivillige medarbejdere.

Ansøgningen med relevant dokumentation sendes til mail@vmus.dk mærket "museumsformidler" senest den 19. november. Der modtages kun digitale ansøgninger.
Samtaler forventes at blive holdt fredag d. 24/11.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til undervisningsansvarlig Kim Callesen tlf. 40 63 00 28, mail: kjc@vmus.dk.