Foredrag om strontium og gamle knogler

Professor MSO ved Nationalmuseet, Karin M. Frei, er en af verdens førende forskere inden for arkæoscience.

Hun er kendt for sit banebrydende arbejde med strontiumanalyse, og hendes resultater har blandt andet påvist, at både Skrydstrupkvinden og Egtvedpigen ikke stammer fra Danmark. En viden, som har givet en helt ny forståelse af samfundet i bronzealderen.

Karin Frei vil denne aften fortælle om sin forskning og ligeledes præsentere os for resultater, der er analyseret frem af forskellige fund fra Vesthimmerland, heriblandt moseskeletter.

Ved at kombinere arkæologi med geokemi når hun frem til nye, spændende vinkler på vores fælles historie.

Dato: Mandag den 5. november 2018 kl. 19.00-21.30

Pris: 75 kr.
Medlemmer af Vesthimmerlands Museumsforening: 40 kr.

Arrangører: Vesthimmerlands Museum, Vesthimmerlands Museumsforening og Folkeuniversitetet i Vesthimmerland.