Kulturarvsformidling til debat

Siden 2015 har Kulturarvsmåneden været et fælles tiltag, der ønskede at samle alle gode kræfter i kommunen til en fælles synliggørelse af steder, fortællinger og viden om Vesthimmerlands udvikling fra de ældste tider til i dag. Gennem årene er det blevet til en mangfoldighed af spændende, sjove og tankevækkende tiltag og arrangementer, der har fået stor opbakning og respons både indenfor og udenfor Vesthimmerland. Kulturarvsmåneden blev skabt af lysten til fortællinger og formidling samt interessen for at samarbejde. Arrangører har været museer, lokalarkiver, borgerforeninger og privatpersoner.

Nu inviterer Vesthimmerlands Museum til fyraftensmøde onsdag den 15. marts kl. 16.00 med udgangspunkt i spørgsmålet: Hvilke muligheder er der - udover Kulturarvsmåneden - for at løfte udvikling og formidling af den lokale historie og kulturarv? Og hvordan med selve Kulturarvsmåneden 2023 - dens form og indhold samt navn? Alle interesserede er meget velkomne til at deltage og komme med indspark til debatten med det formål at styrke den fremtidige formidling og ikke mindst skabe stærke samarbejder til glæde for både kommunens indbyggere og besøgende.

"Mit håb er, at mange vil afsætte to timer denne eftermiddag, og på den måde bidrage til at nye konkrete tiltag måske ser dagens lys", understreger museumsdirektør Broder Berg, der er initiativtager til mødet.

Af hensyn til planlægningen, herunder servering af kaffe og kage, er tilmelding nødvendig og foregår via mail til museets reception på recp@vmus.dk senest den 10. marts.