Arkæologisk årskavalkade

Også 2022 var et travlt år for museets arkæologiske afdeling, og denne aften fortælles der om nogle af de mange spændende fund, der er gjort undervejs.

På årets forundersøgelser og udgravninger blev der bl.a. fundet bopladsspor fra ældre stenalder, en hellekiste der var rig på gravgaver fra yngre stenalder, bebyggelse fra bronzealder, et forsvarsværk fra ældre jernalder, en byhøj fra jernalderen i hjertet af Ålestrup, en gård fra vikingetiden, samt renæssance bebyggelse i udkanten af Løgstør. Fundene spænder bredt i tid og sted og er alle med til at kaste lys over Vesthimmerlands fascinerende, tusindårige historie.

Pris: 100 kroner inkl. kaffe og kage. 60 kroner for medlemmer af museets støtteforeninger

Tirsdag den 16. maj kl. 19.00
Sted: Vesthimmerlands Museum, Søndergade 44, 9600 Aars.