Månetur ved Mystiske Myrhøj

Et af Danmarks mest mystiske fortidsminder findes ved bronzealderhøjen Myrhøj. Fra kanten af gravhøjen løber en lang stenrække, hvoraf af nogle af stenene indeholder hellige tegn. Midt i stenrækken er en person fra jernalderen begravet, og under stenrækken ligger stenalderhuse. På denne dag fortæller arkæolog Louise Villadsen om det mystiske fortidsminde i fuldmånens skær.

Mødested: Nærmeste adresse er Ertebøllevej 17, 9640 Farsø. Ca. 300 meter efter at man drejer fra Løgstørvej og ind på Ertebøllevej, ligger der på højre side en parkeringsplads, man kan bruge, når man skal besøge Myrhøj. Fra parkeringspladsen går der en sti gennem bevoksningen det sidste stykke op mod højen. Der er skilte, der fører frem til højen.

Pris: Voksne 40 kr.; børn og unge under 18 år gratis
Tilmelding på lv@vmus.dk