På opdagelse i egen baghave

Et spændende program, engagerede aktører og deltagere - sådan lød den sikre opskrift til en vellykket Kulturarvsmåned Vesthimmerland 2022. Det var både den nære historie, baggårdsfortællinger, skabertrangen og de store tanker og begivenheder, der stod på oplevelsesmenuen, som arkiver, museer, foreninger og andre aktører i Vesthimmerland serverede for et nysgerrigt publikum fra nær og fjern.
Vesthimmerlands Kommune er stadig den eneste kommune i landet, hvor kulturarven sættes på dagsordenen i form af en månedsevent - og det endda med stor succes.
Vores Kulturarvsmåned er ikke kommerciel. Den har til formål at oplyse, oplive og skabe samvær og sammenhold. Og ikke mindst sætte ord på alle de kulturværdier, Vesthimmerland er formet af.

Byvandring i Vegger

På rundtur i De Himmerlandske Heder med ben og fod i gips