Fortidsmindedag - Østerbølle

Et stykke ude af en markvej fra nutidens Østerbølle ligger resterne af en 2000 år gammel landsby. Den østlige del af landsbyen er aldrig blevet dyrket, og derfor kan man stadig se husenes mure af græstørv.

På Fortidsmindedagen kan du træde ind i jernalderens huse sammen med arkæolog ved Vesthimmerlands Museum, Kåre Gyldenløve, som står klar til at fortælle om jernalderlivet ved Østerbølle.

Tidspunkt: Søndag den 22. april kl. 14-15.

Mødested: Østerbølle jernalderlandsbyen ligger efter adressen Oldtidsvej 62, 9620 Aalestrup. Fra Østerbølle drejer man ud på Oldtidsvej og kører ud til enden af markvejen.

Med Fortidsmindedagen sætter Slots- og Kulturstyrelsen sammen med landets arkæologiske museer atter engang rammerne for en dag i fortidsmindernes tegn.

Gratis adgang.