Danmarks oldtid - foredrag

Det danske landskab er fyldt med fortællinger om vores fortid. Fortællinger om det levede liv og om et landskab, der blev udnyttet og formet af mennesker. Vores forfædre anlagde bebyggelser, færdedes på fastlagte veje og ruter, forholdt sig til tidligere tiders levn og spor, og havde hellige, magiske og måske forbudte steder.

At stå i dag ved en gravhøj, en stendysse eller en vikingeborg kan være en eventyrlig oplevelse, for det var lige her, at historien foregik. Arkæolog Marianne Lindegaard Rasmussen er en kender af den danske oldtid, konsulent i Slots- og Kulturstyrelsen og forfatter af bogen "Danmarks oldtid i landskabet". Den 7. september kl. 19 holder hun foredrag på Vesthimmerlands Museum og vil på sin helt egen måde fortælle om, hvem vi er og var.