Stenaldercenter Ertebølle - oplevelser tæt på naturen

Velkommen til Stenaldercenter Ertebølle - Danmarks eneste oplevelsescenter til formidling af stenalderens Ertebøllekultur. Ertebølle har lagt navn til den sidste del af jægerstenalderen efter den verdensberømte affaldsdynge, der blev skabt af stenalderens jægere ved den gamle kystlinje ca. 500 m sydøst fra stenaldercentret.

Få stenalderen helt ind under huden i vores 25.000 kvm store udendørs oplevelseslandskab og oplev i de mange forskellige værksteder stenalderen med alle sanser. Gå i stenalderfolkets fodspor og prøv kræfter med jagt, sejlads, flinthugning og ikke mindst dagliglivet i stenalderen. Her er masser af sjove og udfordrende aktiviteter for hele familien.

Stenaldercenter Ertebølle er omgivet af natur- og kulturhistoriske seværdigheder, der rummer store autentiske oplevelsespotentialer. Derfor anbefaler vi at kombinere et besøg på centret med at gå på opdagelse i de naturskønne omgivelser omkring Ertebølle eller besøge nogle af de andre fremtrædende fortidsminder i Vesthimmerland, såsom vikingeborgen Aggersborg eller fundstedet for det kendte Gundestrupkar i Rævemosen.

Rigtig god fornøjelse!