Jobopslag - sæsonansættelser

Arkæolog med formidlingserfaring

Brænder du for formidling af Danmarks stenalder? Så kan Stenaldercenter Ertebølle tilbyde dig en spændende ansættelse.

Da vores daglige leder er optaget af forskning, søger vi en arkæolog med formidlingserfaring til at varetage nogle af de mange formidlingstiltag som Stenaldercenter Ertebølle tilbyder.
Vi søger en medarbejder til en tidsbegrænset stilling, som er i stand til at fortælle om fortiden levende og inddragende både på skrift og i dialogbaserede formidling.

Stenaldercenter Ertebølle er Danmarks eneste og smukkeste oplevelsescenter til formidling af stenalderens Ertebøllekultur. Centeret ligger i et område med skøn natur og adskillige kulturhistoriske herligheder. Netop naturen og det kreative samspil med kollegaerne gør at ingen dage er helt ens på stenaldercenteret. Her er plads til kreativitet og udvikling.
Dine opgaver vil være at:
  • forestå omvisninger og instruktion i formidlingsaktiviteter,
  • være opsøgende og invitere gæsterne til en dialog,
  • sikre formidlingsaktiviteter i hele anlægget,
  • udvikle formidling til vores online platforme.

Vi forestiller os, at du:
  • er uddannet arkæolog,
  • er udadvendt og har erfaring med formidling,
  • er kreativ og har hænderne skruet rigtig på,
  • har kendskab til brug af digitale medier,
  • er glad for at være ude og holder af naturen,
  • er fleksibel og villig til at arbejde i weekender.

Vi kan tilbyde:
  • en arbejdsplads med smukke faciliteter, hvor der er mulighed for udvikling og kreativitet,
  • alsidige udfordringer og arbejdsopgaver, der giver dig mulighed for faglig udvikling og for at
  • udvide dit netværk,
  • du kommer til at indgå i et stærkt team af dedikerede og dygtige formidlere og arkæologer,
  • en stilling på ugentlig 37 timer.

Ansættelsesperiode: 8. juni - 16. august.
Overnatningsmulighed kan i begrænset omfang stilles til rådighed.
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til centerleder og naturvejleder Louise Villadsen på 61425080 eller lv@vmus.dk.

Ansøgningsfrist: 17. maj 2020.

Ansættelsessamtaler gennemføres d. 28. maj 2020.

To studerende til formidlingsopgaver

Brænder du for levende og inddragende formidling? Og kunne du tænke dig at arbejde med et af Danmarks vigtigste fundsteder?

Stenaldercenter Ertebølle søger to studerende til ansættelse i sommersæsonen 2020

Brænder du for den levende fortælling og håndens værk? Så er Stenaldercenter Ertebølle stedet at være! Her har du muligheden for at blive en del af et kreativt hold, der fortæller om stenalderens liv i vedkommende omvisninger og gennem håndværksaktiviteter, der gør stenalderen tilgængelig og levende for vores gæster.

På Stenaldercenter Ertebølle er det sjovt at blive klogere, så hvis du har lyst til at have det sjovt med vores gæster er dette måske stillingen for dig.

Dine opgaver vil være at:
  • forestå omvisninger og instruktion i formidlingsaktiviteter
  • svare på spørgsmål fra vores gæster
  • holde opsyn og sørge for, at anlægget og de levende værksteder er pæne og præsentable

Vi forestiller os, at du:
  • har et godt kendskab til forhistorien og dermed stenalderen
  • har lyst til og gerne erfaring med formidling
  • er kreativ og har hænderne skruet rigtig på
  • har lyst og fysik til at være ude i al slags vejr
  • er fleksibel og serviceminded

Vi kan tilbyde
  • En arbejdsplads med smukke faciliteter, hvor der er mulighed for udvikling og kreativitet.
  • Alsidige udfordringer og arbejdsopgaver, der giver dig mulighed for faglig udvikling og for at udvide dit netværk.
  • Du kommer til at indgå i et stærkt team af dedikerede og dygtige formidlere og arkæologer.
  • En stilling på ugentligt 37 timer
  • En stilling på ugentligt 20-30 timer

Arbejdstiden placeres efter vagtplan i tidsrummet kl. 9.30 - 17.00. Weekendarbejde må påregnes.
Stillingerne er tidsbegrænsede til perioden 12. juni - 16. august med mulighed for forlængelse.

Hvis ikke du har mulighed for ansættelse i hele perioden, vil der kunne træffes individuelle aftaler.
Ansøgningsfrist: 30. april.

Ansættelsessamtaler gennemføres d. 7. maj.

Yderligere oplysninger om jobbet kan fås ved henvendelse til centerleder Louise Villadsen 61425080 eller mail.

Fleksibel og stabil rengøringshjælp

Stenaldercenter Ertebølle søger hurtigst muligt en fleksibel medarbejder til hjælp med rengøringen af centret. Timetallet varierer lidt alt efter vores sæson. I højsæsonen fra. 13. juni - 16. august kan vi tilbyde 30 timer pr. uge, fordelt på hverdage og weekender. I ydersæsonen (fra 17. august til 13. september plus uge efterårsferie i 42) kan vi derimod tilbyde 12 timer pr. uge fordelt på fire hverdage i ugen. Der vil desuden være mulighed for et få antal timer fordelt over vintersæsonen, men disse aftales løbende.

Arbejdet omfatter rengøring af vores udstillingslokaler, centrets butik, spisesal, køkken, toiletter og medarbejderrum.
Er du omhyggelig og grundig og med et godt humør samt indstillet på, at dagen pludselig kan byde på uventede udfordringer, hører vi gerne fra dig.

Erfaring med rengøring vil være en fordel, men er ikke et absolut krav. Det vil dog være en fordel med egen bil eller gode cykelben, da der ikke er nogen offentlig transport til Ertebølle.

Ansøgning sendes pr. mail til centerleder Louise Villadsen på lv@vmus.dk senest den 17. maj.
Vi glæder os til at høre fra dig.

Endvidere søges to afløsere til reception og billetsalg. Kontakt venligst museumsdirektør Broder Berg på 21 37 83 23/bb@vmus.dk for yderligere oplysninger.