Jættestuekoncert

Fredag den 5. august afholder Hanne Methling jættestuekoncert i Ertebølle.

Jættestuekoncerter afholdes normalt i landets største jættestuer, men kan nu også opleves i Stenaldercenter Ertebølles museumsbygning. Der er to koncerter at vælge imellem:

Kl. 13:00 - Jægerstenalder
Hør om neandertalernes møde med Homo sapiens. Følg rensdyrjægerne på tundraen efter istiden. Landet springer langsomt i skov og her møder vi Maglemose-jægerne på deres sommerboplads og på uroksejagt. Hør om fiskerdrengene fra Kongemose-tiden og Ertebølle-pigens møde med bønderne i syd.

Kl. 15:00 - Bondestenalder
Den tidlige bondekultur har præget landskabet med storstilet byggeri af dysser og jættestuer. Hør hvordan, vi tror, de byggede dem. Mød åndemanersken, og pottekonen der fremstiller et offerkar. Følg med flinthuggerne ned i flintminen. Og med stammen, der må flytte efter ny jord at dyrke.

Entré: 75 kr. pr. koncert inkl. museumsbesøg. Gratis for børn og unge.

Mere info: www.hannemethling.dk/stenaldercenter-erteboelle